Klantenservice
Verzending en bezorging
Uiteraard besteden we ook de grootste zorg aan het verzenden van je bestelling. Na ontvangst van je betaling, wordt je bestelling zorgvuldig door ons ingepakt en aangeboden aan PostNL of DHL. Indien je pakketje per brievenbuspost verzonden kan worden, zal je bestelling (na ontvangst van je betaling) binnen 2 a 3 werkdagen door ons op de bus gedaan worden. Dit geldt ook voor pakketpost. Uitzondering hierop zijn de producten van Studio Ditte. Na ontvangst van je bestelling, bestellen wij het door jou gewenste product bij Studio Ditte. Zij zullen het product vervolgens zo spoedig mogelijk naar ons verzenden, waarop wij het naar jou toesturen. Bestaat je bestelling uit meerdere producten, dan zullen we contact met je opnemen over de verwerking ervan. Indien je er vervolgens voor kiest om de zending in twee delen te laten versturen, worden de extra verzendkosten in rekening gebracht bij jou.
Indien we wegens vakantie gesloten zijn, zal dit duidelijk kenbaar worden gemaakt op de website. In dat geval kan de verzending wat langer op zich laten wachten. Er zal worden gecommuniceerd op de website per wanneer orders dan weer verstuurd gaan worden.
Wat zijn de verzendkosten?
Inspirazie werkt met zes verschillende verzendtarieven; ophalen in Ruurlo op afspraak (gratis), brievenbuspakketjes XS (verzendkosten 1,75 euro), kleine brievenbuspakketjes (verzendkosten 2,50 euro), medium brievenbuspakketten (verzendkosten 3,25 euro), grote brievenbuspakketten (verzendkosten 3,95 euro) en pakketpost (verzendkosten 5,75 euro). Het tarief wordt bepaald door het gewicht van je bestelling, alsmede door het formaat van het pakket. Hierover kan niet worden gecorrespondeerd. Voor het buitenland gelden andere tarieven. Zie hiervoor onze pagina 'verzendkosten' onderaan onze homepage.
Privacy
Je adresgegevens of accountgegevens worden enkel door ons gebruikt voor onze eigen administratie. Deze zullen nooit worden gedeeld met derden. Enkel wanneer je je hebt aangemeld voor onze nieuwsbrief of het ontvangen van actiecodes, zullen we je gegevens gebruiken voor onze eigen mailing. Ook dan zal dit niet met derden worden gedeeld. 
Retourneren en ruilen
Bestellingen kunnen alleen naar ons worden geretourneerd indien het product nog in dezelfde staat is, zoals wij het naar je hebben verzonden. Dat geldt ook voor de verpakking ervan. Indien het product beschadigd of gebruikt is, mogen we de retourzending weigeren en ontvang je geen geld retour. Retourzenden kan alleen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling! 
Speciale aandacht voor pompons; pompons zijn gemaakt van kwetsbaar vloeipapier. In de beschrijving is vermeld dat het voorzichtig uitgevouwen dient te worden. Desondanks is het mogelijk dat er toch kleine stukjes scheuren. Als de pompon volledig uitgevouwen is, zie je hier niets meer van terug. Dit hoort bij het product en valt dus niet onder de retourgarantie. Pompons kunnen alleen in de originele staat retour gezonden worden en dus niet als ze reeds zijn uitgevouwen!
Neem bij retourzendingen altijd even vooraf contact met ons op, zodat je weet of je het product naar ons terug moet sturen. Soms is dit niet nodig en krijg je van ons gewoon een nieuw product opgestuurd. Dit kan per e-mail naar klantenservice@inspirazie.nl. Verzendkosten van retourzendingen komen altijd voor rekening van de klant. 

Ruilen
Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent, als een bestelling via onze website. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.
Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.
Bestellen
  1. Plaats je artikel(en) in het winkelmandje; Bestellen bij www.inspirazie.nl doe je eenvoudig door in te loggen met je account en de onderstaande stappen te volgen. Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan via inloggen/registreren of verwerk je bestelling als gast. We adviseren een account aan te maken, zodat je bestelling de volgende keer een stuk sneller zal verlopen en er al gegevens voor je ingevuld staan. Tevens kan je bij je account je vorige bestellingen terugzien en eenvoudig gegevens wijzigen.
  2. wanneer je klaar bent met winkelen, controleer je de bestelling;
  3. vervolgens ga je naar 'doorgaan naar kassa'; 
  4. controleer je persoonlijke gegevens en wijzig indien nodig je afleveradres; 
  5. wanneer al je gegevens kloppen, klik je op 'doorgaan'; 
  6. De verzendkosten worden getoond. Klik op 'doorgaan';
  7. kies de manier waarop je wilt betalen en klik op'doorgaan'
  8. klik op 'bestelling plaatsen' en je wordt doorgestuurd naar de betaalpagina. Volg de stappen die nodig zijn om te kunnen betalen en je bestelling is afgerond.
  9. Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.
  10. Je ontvangt een bevestiging van je bestelling per e-mail.
Betalen en Kortingscodes
Betalen kan in onze winkel op drie manieren; via IDeal, creditcard en overboeken. Aan creditcardbetalingen zijn geen extra kosten gebonden, anders dan de kosten die je creditcardmaatschappij zelf in rekening brengt. Indien je in het bezit bent van een kortingscode van Inspirazie, dien je deze vooraf (bij controle van je winkelmandje) in te voeren. Deze zal dan direct worden verwerkt. Als je betaalt via vooraf overboeken, houd er dan rekening mee dat de levertijd langer kan zijn, omdat bestellingen pas door ons worden verwerkt als de betaling bij ons binnen gekomen is. Inspirazie accepteert geen contante betalingen, dus indien je bij verzenden kiest voor de optie 'afhalen in Ruurlo', dan dien je ook vooraf via de betaalmogelijkheden op de website te betalen.
Profiel update
Het kan lonend zijn om je profiel up to date te houden. Wie weet word je door ons verrast met kortingscodes? Daarnaast is het wel zo praktisch voor jezelf om je leveradres en factuuradres actueel te hebben, zodat je bestelling bij Inspirazie zo min mogelijk tijd in beslag neemt.
sample-banner sample-banner Ruilen/Retourneren

Mocht iets toch niet voldoen aan uw verwachting. Lees hier hoe u kan retourneren of ruilen.

sample-banner sample-banner Klantenservice

Vragen, opmerkingen of klachten? Benader onze klantenservice.

sample-banner sample-banner Verzendkosten

Lees meer over onze verzendkosten.

sample-banner sample-banner Cadeaubon

Maak ook een ander blij en laat ze kennismaken met Inspirazie.